Отбелязване на промяна на собствеността в КРНИ
50,00 лв.
Процедурата по отбелязване на промяна на собствеността в КРНИ се извършва, за да се актуализират данните за собственика на даден имот. Обикновено това е необходимо при наследяване на имот, при закупуване и прехвърляне на имот.
Важно е да отбележим, че след извършването на тази процедура, всяка следваща скица ще съдържа данните на актуалния собственик на обекта.
За да изпълним услугата, са необходими: Подробен адрес на недвижимия имот, негов идентификатор или документ, който съдържа подробно описание на имота. Ще бъде необходим също и документ, който да доказва собствеността над имота, удостоверение за наследници (ако е необходимо).
Също така ще бъде нужно да подпишете генерираното адвокатско пълномощно, което ще изпратим на Вашата електронна поща. Чрез него Вие ще ни дадете официално позволение да извършим процедурата от Ваше име.
- Цена на услугата: 50 лв.
- Срок за извършване на услугата: 7 работни дни
Повече за процедурата по отбелязване на промяна на собствеността в КРНИ
Процедурата по отбелязване на промяна на собствеността в КРНИ е необходима, когато собствеността върху един имот се прехвърля от едно лице върху друго. Това се налага в различни случаи – както при покупко-продажба, така и при дарение, наследство, при разделяне или обединяване на имоти.
Тази процедура трябва да се извърши също и в случаите, когато е извършена корекция на вече въведени данни в кадастъра.
Това е задача, която изисква време и усилия, с които съвременния човек невинаги разполага. Ето защо можете да се възползвате от нашите електронни административни услуги! С наша помощ ще актуализирате данните по отношение на имот, който сте закупили или унаследили – без да се налага да обикаляте институциите. Единственото, което трябва да направите, е да кликнете само няколко пъти с мишката!
Как да се възползвате от услугата?
За да се възползвате от услугата ни, трябва да добавите „Отбелязване на промяна в собствеността в КРНИ“ в количката си, както и да предоставите всички необходими данни и документи. След това е нужно да заплатите услугата – при успешно направено плащане ние ще обработим Вашата поръчка и ще Ви изпратим генерирано адвокатско пълномощно, което трябва да подпишете.
С негова помощ ще можем да извършим процедурата – с този документ Вие ще ни разрешите да направим всичко от Ваше име.
Защо е необходимо отбелязване на промяна в собствеността в КРНИ?
Актуализирането на данните за собствеността върху даден имот е необходимо, тъй като общинските и държавните регистри трябва да бъдат осведомени, когато собственикът на даден имот е променен.
По този начин се гарантира, че официалните данни са актуални и съответстват с данните на действителния собственик. В противен случай могат да възникнат правни проблеми и спорове, които да наложат стартирането на съдебен процес.
Ако има разминаване в данните по официалните документи в кадастъра, може да се стигне също и до административни затруднения в бъдеще.
Актуализирането на собствеността също така е нужно, за да може общинската администрация да наложи правилен размер на данъците. Тази процедура може да бъде необходима също и при строителни разрешения – за да се правят проекти, пристройки или промени от каквото и да е естество, трябва да се докаже напълно собствеността върху въпросния имот.
Кандидатстването за кредит също е свързано с актуализирането на данните за собствеността. Банките обикновено проверяват обстойно всички данни и правят своите проверки – включително и в кадастъра. Ако в кадастъра не е вписан новият собственик, който кандидатства за кредит, имотът не може да се използва като обезпечение.
Необходим ли е електронен подпис за подписване на пълномощното?
Не, не е необходим електронен подпис. Достатъчно е да отворите изпратения от нас документ през мобилното си устройство – от там лесно и безпроблемно ще можете да поставите подписа си.
В някои случаи може да имате нужда и от следните онлайн документи:
- Базов пакет за сделки с недвижими имоти – включва ключови документи при покупко-продажба, включително и за КРНИ.
- Данъчна оценка на имот – често се прилага при подаване на заявления за промени в собствеността в КРНИ.
- Данъчна декларация за имот – задължителна за новите собственици след промяна в собствеността.
- Справка за вписан акт в Имотен регистър – използва се за доказване на промяна в собствеността, която трябва да се отбележи в КРНИ.
- Копие на вписан акт в Имотен регистър – при нужда от представяне на нотариален акт като част от процедурата.
За да поръчате електронно, изберете услугата, която Ви е необходима.
Анонимен –
Много добро качество!